Praca dla referenta ds. podatków

Termin składania dokumentów aplikacyjnych upływa 9 grudnia 2021 roku o godz. 10:00.

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 257/2021
Wójta Gminy Narewka
z dnia 23 listopada 2021 r.


 
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE


S.2110.9.2021

Wójt Gminy Narewka
ogłasza nabór na stanowisko
Referenta ds. podatków
  – 1 etat
w Urzędzie Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka


1. Wymagania niezbędne:  
1) obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego  zgodnie  z  art.  11  ust.  2  i  3  ustawy  z  dnia  21  listopada 2008  r.  o  pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282, z 2021 r. poz. 1834),  
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,  
3) niekaralność  prawomocnym  wyrokiem  sądu  za  umyślne  przestępstwo  ścigane  z  oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,  
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
6) wykształcenie i doświadczenie zawodowe: wykształcenie  wyższe lub  średnie (preferowane ekonomiczne  lub  z  zakresu  rachunkowości,  podatków,  albo  podyplomowe studia z zakresu podatków, rachunkowości lub ekonomiczne)  
7) dobra  znajomość  przepisów  prawa  w  zakresie  m.in.  organizacji,  funkcjonowania oraz zadań jednostek  samorządu  terytorialnego,  postępowania  administracyjnego, finansów publicznych,  ordynacji  podatkowej,  podatków  i  opłat  lokalnych,  podatku  rolnego  i  leśnego, postępowania  egzekucyjnego  w  administracji,  dochodów  j.s.t., opłaty  skarbowej, pomocy publicznej, ochrony danych osobowych.
2. Wymagania dodatkowe:  
1) posiadanie prawa jazdy kat. B,
2) dyspozycyjność,
3) umiejętność pracy w zespole i dobrej organizacji pracy, zdyscyplinowanie, zdolność analitycznego
myślenia, komunikatywność, rzetelność, samodzielność
4) umiejętność pracy pod presją czasu, odpowiedzialność i systematyczność
5) kultura osobista i umiejętność reprezentowania urzędu w kontaktach z interesantami
3. Mile widziane:  
1) doświadczenie w pracy w jednostce samorządu terytorialnego.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:  
1. Zbieranie  informacji  podatkowych  oraz  innych  materiałów  mających  znaczenie  przy  wymiarze  i poborze podatków i opłat.
2. Przyjmowanie od podatników druków informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i leśny, podatek od środków transportowych oraz ich analiza i weryfikacja.
3. Prowadzenie ewidencji stanowiącej podstawę do wymiaru podatków i opłat.
4. Przyjmowanie od podatników druków informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i leśny, podatek od środków transportowych oraz ich analiza i weryfikacja.
5. Prowadzenie księgowości podatkowej osób fizycznych i prawnych.
6. Nadzorowanie terminowego płacenia podatków i innych należności, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz nadzór nad egzekucją.
7. Współpraca z KRUS i ZUS w zakresie udzielania informacji o wielkości użytków rolnych podatników.
8. Współpraca z Urzędem Skarbowym i komornikami sądowymi.
9. Prowadzenie postępowań z zakresu udzielania pomocy publicznej  i de minimis.
10. Prowadzenie postępowań związanych z umorzeniem, odroczeniem i rozłożeniem na raty należności podatkowych.
11. Przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie stosowania ulg i umorzeń podatkowych.
12. Bieżąca analiza i prawidłowa ewidencja przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów podatków stanowiących dochody gminy.
13. Sprawdzanie w ramach kontroli wewnętrznej zgodności danych deklaracji podatkowych ze stanem faktycznym.
14. Kontrolowanie prawidłowości przypisów i wpłat na kontach podatników w zakresie prowadzonych spraw.
15. Sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb-27 S i PDP, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w zakresie prowadzonych spraw.
16. Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
17. Rozliczanie zaległości ze wspólnot gruntowych.
18. Likwidacja nadpłat.
19. Nadzór i kontrola nad inkasem podatków i opłat.
20. Sporządzenie list wynagrodzeń dla sołtysów za inkaso należności podatkowych.
21. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaleganiu i niezaleganiu w podatkach i prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń.
22. Miesięczne uzgadnianie wpłat podatkowych z księgowością budżetową.
23. Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie wykonania dochodów podatkowych.
24. Dokonywanie  ocen  i  analiz  oraz  terminowe  i  rzetelne  sporządzanie  informacji  do sprawozdań podatkowych.
25. Naliczanie podatku według umów dzierżawnych sporządzonych z dzierżawcą.
26. Prowadzenie  ewidencji  podziału  gminy  na  stałe  rejony  statystyczne  i  obwody  spisowe  oraz  ich aktualizacja.
27. Prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego dla producentów rolnych, w tym w szczególności:
•  przyjmowanie i weryfikacja wniosków składanych przez producentów rolnych
•  prowadzenie postępowań w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
•  sporządzanie decyzji określających należny zwrot podatku akcyzowego
•  składanie wniosku do Wojewody o przekazanie dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego
•  sporządzanie list wypłat oraz przygotowywanie przelewów
•  okresowe i roczne rozliczanie dotacji celowej z realizacji wypłat producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego
•  sporządzenie  wykazu  producentów,  którym  udzielono  pomocy  publicznej  w  zakresie  zwrotu podatku akcyzowego w celu podania do publicznej wiadomości.
28. Prowadzenie  sprawozdawczości  i  innych  prac  statystycznych  wynikających  z  programu  badań statystycznych GUS rejestrowej sprawozdawczości statystycznej w ramach określonych odrębnymi przepisami zapewniając zgodność sprawozdań ze stanem faktycznym.
29. Sporządzanie sprawozdań statystycznych.
30. Wydawanie decyzji zmieniających wysokość ustalonego podatku.
31. Naliczanie i przekazywanie wpłat do Izb Rolniczych.
32. Opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat.
33. Sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do projektowania budżetu.  
34. Znajomość przepisów prawnych i orzecznictwa obowiązujących na stanowisku pracy.
35. Wykonywanie uchwał Rady Gminy i jej organów oraz realizacja wniosków i interpelacji radnych.
36. Przygotowywanie informacji, analiz i innych materiałów niezbędnych dla realizacji zadań przez Radę i jej organy w sprawach zadań realizowanych na stanowisku pracy.
37. Wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie.
38. Zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim.
39. Stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
40. Przestrzeganie czasu pracy i regulaminu pracy.  
41. Sumienne i staranne wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
42. Dbanie o dobro zakładu pracy i ochrona jego mienia.
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:  
1) Czas pracy: pełen etat.   
2) Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1.              
3) Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.  
4) Obsługa urządzeń biurowych.
5) Praca zarówno samodzielna, jak i wymagająca współpracy z pracownikami Urzędu, związana z przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem.
6) Bezpośrednia i telefoniczna obsługa klientów.
7) Praca pod presją czasu.
8) W  budynku  bezpieczne  warunki  pracy  z  występowaniem  barier  architektonicznych.  Budynek Urzędu Gminy Narewka posiada podjazd dla wózków inwalidzkich.
6. Wskaźnik zatrudnienia:  
W  miesiącu  poprzedzającym  datę  publikacji  niniejszego  ogłoszenia   wskaźnik  zatrudnienia  osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Narewka, w  rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił więcej niż 6%.  
7. Wymagane dokumenty:  
1) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),  
2) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,  
3) wypełniony  i  własnoręcznie  podpisany  kwestionariusz  osobowy  dla  osoby  ubiegającej  się  o zatrudnienie,
4) kserokopia  dokumentu  poświadczającego  wykształcenie  (poświadczona  przez  kandydata  za zgodność z oryginałem),    
5) kserokopie  innych  dodatkowych  dokumentów  potwierdzających  posiadane kwalifikacje i umiejętności (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),  
6) kserokopie  świadectw  pracy  lub  inne  dokumenty  potwierdzające  zatrudnienie  i  staż  pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),  
7) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
9) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy,
10) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia  publicznego  lub  umyślne  przestępstwo  skarbowe  lub  ważne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282, z 2021 r. poz. 1834).

List  motywacyjny  i  szczegółowe  CV  (z  uwzględnieniem  dokładnego  przebiegu  kariery  zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:  
„Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie  danych  osobowych  (t.j.  Dz.  U.  2019  poz.  1781)  i  ustawą  z dnia  21  listopada  2008  r. o pracownikach  samorządowych  (t.j.  Dz.  U.  z  2019  r.  poz.  1282,  z  2021  r.  poz.  1834)  wyrażam  zgodę  na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.”
Przed zawarciem umowy o pracę wybrany kandydat składa informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
8.  Miejsce i termin złożenia dokumentów:  
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie Urzędu Gminy  (w sekretariacie  urzędu  na  parterze  budynku)  lub  przesłać  pocztą  elektroniczną  na  adres: sekretariat@ug.narewka.wrotapodlasia.pl  w  przypadku  posiadanych  uprawnień  do  podpisu elektronicznego  lub  pocztą  na  adres:  Urząd  Gminy  Narewka,  ul.  Białowieska  1,  17-220  Narewka  z dopiskiem:  
„Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze – Referent ds. podatków”
w terminie do 09 grudnia 2021 roku do godz. 10.00.  
Dokumenty, które wpłyną po upływie wskazanego terminu nie będą rozpatrywane.
9.  Inne informacje:  
1) Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu: http://bip.ug.narewka.wrotapodlasia.pl, a także na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy Narewka przy ul. Białowieskiej 1;  
2) Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji dołączone zostaną do jego akt osobowych;
3) Dokumenty aplikacyjne osób zakwalifikowanych do dalszego etapu naboru będą przechowywane zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną;
4) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zakwalifikowały się do dalszego etapu naboru, będzie można odbierać osobiście przez zainteresowanych w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników w BIP, po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.  
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione o terminie kolejnego etapu rekrutacji.

Instagram Gmina Narewka

Licznik odwiedzin

Odwiedzana: 216

Powrót na początek strony