Nowoczesne Technologie
W Szkole Podstawowej w Narewce uczniowie mają możliwość nauki poprzez zabawę z wykorzystaniem robotów.
Szkoła posiada 4 roboty Ozoboty Bit, które mogą jeździć po zaprogramowanych przez dzieci drogach na papierze oraz specjalnych puzzlach. Ozoboty można rówież zaprogramować komputerowo. Takie maleństwo daje mnóstwo radości podczas dobrze wykonanego zadania.
Uczniowie doskonalą swoje umiejętności z programowania pracując z większymi robotami Photonami, które programuje się na tabletach – posiadamy, aż 6 kompletów. Photony jeżdżą, świecą na ustawione kolory, wydają zaprogramowane dźwięki, pokonują przeszkody. Jednym słowem, ożywają w rękach dzieci...
Nauka staje się ciekawsza dzięki możliwości wykorzystania w pracy tablic multimedialnych wraz z projektorami. Treści wyświetlane na dużym ekranie są doskonale widoczne, możliwość pisania mazakiem na dużej tablicy, sprawia frajdę, ale największą radość daje przesuwanie palcem obrazków, zdań, ustawianie wskazówek zegara, łączenie elementów. Magia!
Ozoboty zostały zakupione ze środków uzyskanych z Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Narewce. Natomiast Photony, tablety oraz tablica multimedialna i projektor ze środków finansowych przeznaczonych przez FUNDACJĘ GRUPY PERN na realizację projektu edukacyjnego „Kodowanie przez działanie, czyli stawiamy pierwsze kroki w nauce programowania”.
Dzieci najlepiej uczą się, kiedy nie wiedzą, że się uczą. Zrówno roboty, jak i tablice multimedialne są doskonałymi narzędziami wprowadzającymi uczniów w skomplikowany świat technologii komputerowej, programowania, uczą poprzez doświadczenia i eksperymenty. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczą w zajęciach programowania z wykorzystaniem Ozobotów i Photonów.
Ala Wasilczyk, Anna Bajko, Mirosława Kiersnowska, Alina Kurowska